Jogosítvány

Küldetésünk

Kedves Motoros Barátunk!

Örömmel értesítünk, hogy a Continental Safety-Hungarynél immár lehetőség van a motorkerékpár vezetői engedély megszerzésére is!

Elindítottuk a Safety-Hungary Motoros Iskolát.

Évente a tréningjeinket elvégző 1500-1800 motoros közül mintegy 300-an nálunk ismerkednek meg a motorozás alapjaival. Sokan csak kíváncsiságból, esetleg kalandvágyból próbálkoznak meg a motorkerékpár vezetésével az oktatásunkon, de a kezdők többsége azért fordul hozzánk, mert „A” kategóriás jogosítványt szeretnének. Az általuk elmondottakból az derül ki, hogy az autós iskolák némelyikében nem szívesen foglalkoznak kezdő motorosokkal, illetve nem elég odafigyeléssel vagy hatékonysággal folyik az oktatásuk. Mivel ilyenkor sokan megijednek a nehézségektől, vagy pusztán a sikerélmények híján elmegy a kedvük a motorozástól, ezért örökre feladják a motoros kirándulásokkal és a kétkeréken közlekedéssel kapcsolatos álmaikat. Nekik szeretnénk segíteni az új szolgáltatásunkkal, hiszen mi tudjuk, hogy motorkerékpárt vezetni nem ördöngösség, kortól és nemtől függetlenül megtanulható és ha kedvvel végzi az ember, akkor örök szerelemmé válik, beteljesül az álom. Megalakulásunk óta 13.000 motoros vett részt a vezetéstechnikai képzéseink valamelyikén. A többségük visszajár hozzánk, hiszen Ők már tudják, hogy nálunk milyen hozzáállással, odaadással és milyen hatékonysággal folyik az oktatás. Ezért bátran ajánljuk neked is a biztonságos motorkezelés elsajátítását célzó szolgáltatásunkat, akár a motoros jogosítvány megszerzése érdekében. Nézzük mennyiben más a Safety-Hungary Motoros Iskola, mivel tudunk többet kínálni, mint más hasonló profilú intézmény:
  • Mi mindannyian „Régi motorosok” vagyunk, és napi rendszerességgel használjuk a járművünket, így pontosan tudjuk, hogy mi az a legfontosabb tudás, ami a mindennapi közlekedésben elengedhetetlen egy motorosnak.
  • Éppen ezért mi elsősorban a biztonságos motorozáshoz szükséges ismereteket adjuk át és tanítjuk meg, aminek szinte a „mellékterméke” az A1, A2 vagy A kategóriás jogosítvány
  • A jogosítvány megszerzéséhez nem feltétlenül szükséges, de szerintünk elengedhetetlenül fontos vezetéstechnikai oktatást is tartalmaz a jogosítvány díja, ezért nálunk több órát töltesz nyeregben a vizsgáig
  • Az oktatóink a Honda szakembereitől tanulták meg a motoros képzés alapvető fogásait, és ezzel foglalkoznak évek óta a tanulóink nagy elégedettségére
  • Jól felkészített, biztonságos, újszerű és minőségi járműparkkal és eszközökkel tartjuk a képzéseinket
  • szolgáltatási környezetünk (tanpálya, tanterem, étterem, szociális létesítmények) is tükrözi az általunk képviselt minőségi színvona
És vegyük számba azokat a dolgokat is, amivel nálunk nem fogsz találkozni és ha erre számítasz, akkor inkább fordulj máshová:
  • Nálunk a biztos motoros tudás a lényeg. Nem támogatjuk a „nekem csak a jogsi kell” attitűdöt, mert még évek múlva is szeretnénk veled jókedvű motorosként találkozni az utakon vagy a továbbképzéseinken.
  • Ennek megfelelően nem javasoljunk, hogy eleve bukásra ítélve menjél vizsgázni. Ezért lehet, hogy több órát kell venned, de addig oktatunk, amíg azt nem érezzük, hogy biztonságban leszel az utakon. Mi nem adjuk fel!
  • Nem vagyunk partnerek a kiskapuk keresésében, csak a biztos tudásban hiszünk.
Bízunk benne, hogy a fentiek alapján segítségedre lehetünk a motoros jogosítványod megszerzésében is. Amennyiben érdekel az ajánlatunk, írj az jogsi@safety-hungary.hu címre, vagy hívj a 30/670-8592 telefonon.
Üdvözlettel:
A Continental Safety-Hungary Motoros Iskola csapata

Csapatunk

Papp Endre iskolavezető

Papp Endre
iskolavezető

Pétervári Mátyás vezető oktató

Pétervári Mátyás
vezető oktató
+36 70 606 6036

Szloboda Tamás üzletág vezető

Szloboda Tamás
projekt manager
+36 30 377 1074

Szabó Ákos motoros vezetéstechnikai oktató

Szabó Ákos
vezető instruktor

Eszteri Dávid motoros segédoktató

Eszteri Dávid
motoros segédoktató

Szikora Balázs motoros vezetéstechnikai oktató

Szikora Balázs
motoros vezetéstechnikai oktató

Oktatási helyszín

Oktatási Helyszín

A gyakorlati oktatásainkat a Continental Safety-Hungary 2000 m2 tanpályályán a
1108 Budapest Kozma u. 3/A alatt tartjuk.

Ezen a helyszínen 10-22 óráig megtaláltok minket. A központunk

  • tanteremmel és
  • szimulátor teremmel,
  • bárral,
  • étteremmel,
  • öltözővel és
  • mosdókkal van felszerelve

A forgalmi vizsgára általában a X. kerület utcáit járva készítjük fel a hallgatóinkat.
Ha kíváncsi vagy az oktatásainkra, bármikor ellátogathatsz hozzánk, szívesen látunk!

Képzéseink

AM - segédmotor-kerékpár kategória

Legfeljebb olyan egy személyes 50cm3 –s motor vagy robogó vezethető vele, ami 45km/h-nál nem megy többet. Magyarországon már 14 éves kortól.
https://edukresz.hu/kresz-es-mas/jarmuvezeto-kepzesi-kategoriak/am-kategoria/

A1 kategória

A 125cm3-s motorok többsége ezzel vezethető már 16 éves kortól. Városban ez többnyire elég.
https://edukresz.hu/kresz-es-mas/jarmuvezeto-kepzesi-kategoriak/a1-kategoria/

A2 kategória

Legfeljebb 35kW (48 Le) teljesítményű motorok vezetői engedélye. Általában ezek olyan könnyebb, kisebb járművek, amivel már vidáman lehet akár túrázni is. Az autók között király lehetsz vele a Kresz szabályok keretein belül. 18 éves kortól.
https://edukresz.hu/kresz-es-mas/jarmuvezeto-kepzesi-kategoriak/a2-kategoria/
  • A2 - előképzettség nélkül
  • A2 - két éven belül megszerzett A1 jogosítvánnyal
  • A2 - két évnél régebben megszerzett A1 jogosítvánnyal

A kategória

Ezzel a vezetői engedéllyel minden motorkerékpár vezetésére jogosult vagy. Ha egyből erre hajtasz, akkor legalább 24 évesnek kell lenned
https://edukresz.hu/kresz-es-mas/jarmuvezeto-kepzesi-kategoriak/a-kategoria/
  • A - előképzettség nélkül
  • A - két éven belül megszerzett A1 jogosítvánnyal
  • A - két évnél régebben megszerzett A1 jogosítvánnyal
  • A - két éven belül megszerzett A2 jogosítvánnyal
  • A - két évnél régebben megszerzett A2 jogosítvánnyal

Áraink

Számunkra az a legfontosabb, hogy amint kikerültél a képzésünkről, akkor már a lehető legbiztonságosabban tudj részt venni a motoroddal a forgalomban. Ennek az egyik feltétele, hogy biztonságosan tudd irányítani a járművedet. Meggyőződésünk, hogy ezt csak az előírtnál több gyakorlással és tanulással sajátíthatod el. Ezért mielőtt az árakra rátérünk, nézd meg, hogy nálunk hány órát kell legalább motoroznod az oktatóink irányításával:

Jogszabály által előírt óraszám Safety-Hungary Motoros Iskola
Elmélet Gyakorlat Gyakorlat
KRESZ Alap képzés (rutin) Forgalom Össz Minimális óraszám
város országút
A1;A2 22 6 8 2 16 30
A 22 10 11 5 26 34
AM 16 4 6 10 26
A2 (A1 2 éven belül) 4 6 2 12 16
A2 (A1 2 éven túl) 3 2 4 2 8 16
A (A1 2 éven belül) 6 8 2 16 16
A (A1 2 éven túl) 3 4 4 2 10 16
A (A2 2 éven belül) 4 4 4 12 16
A (A2 2 éven túl) 3 2 4 2 8 16

Ennek megfelelően a képzéseink díja a következő képpen alakul:

Elmélet Gyakorlat Összesen
KRESZ Alap képzés (rutin) Forgalom Vizsgák díjai
A1;A2 20 000 Ft 125 000 Ft 48 000 Ft 20 300 Ft 213 300 Ft
A 20 000 Ft 125 000 Ft 72 000 Ft 20 300 Ft 237 300 Ft
AM 15 000 Ft 125 000 Ft 36 000 Ft 11 800 Ft 187 800 Ft
A2 (A1 2 éven belül) 70 000 Ft 36 000 Ft 15 700 Ft 121 700 Ft
A2 (A1 2 éven túl) 20 000 Ft 60 000 Ft 36 000 Ft 20 300 Ft 136 300 Ft
A (A1 2 éven belül) 70 000 Ft 36 000 Ft 15 700 Ft 121 700 Ft
A (A1 2 éven túl) 20 000 Ft 60 000 Ft 36 000 Ft 20 300 Ft 136 300 Ft
A (A2 2 éven belül) 70 000 Ft 36 000 Ft 15 700 Ft 121 700 Ft
A (A2 2 éven túl) 20 000 Ft 60 000 Ft 36 000 Ft 20 300 Ft 136 300 Ft

Vannak szorgalmas, és vannak jó képességű tanulóink, akiknek a fenti óraszám elég a vizsgához. Sajnos garantálni még így sem tudjuk, hogy ennyi gyakorlással eléred az általunk elvárt motoros tudásszintet. Ezért lehetőséget biztosítunk pótórák megvételére. Rutin pótóra  5.000 Ft/óra, forgalmi pótóra 6.000 Ft/óra. Ennek szükségességéről az oktatóval közösen kell döntenetek!

Jelentkezés képzésre

„A képző szerv tájékoztatási kötelezettsége a járművezető és a közlekedési szakember képzésben részvevők számára”
  1. Safety-Hungary Motoros Iskola 1108 Budapest, Kozma u. 3/A; tel: +36 (30) 670 8592; email: jogsi@safety-hungary.hu; www.safety-hungary.hu
  2. Üzemeltető cég: N-Vogue Ker. és Szolg. Kft.
  3. Cégjegyzékszáma: 01-09-309790
  4. Az iskolavezető: Papp Endre tel: +36703637951; email: endrepapp80@gmail.com
  5. Ügyfélfogadás helye, ideje: 1108 Budapest, Kozma u. 3/A, H-P:08:00-16:00
  6. Megegyezik az 1.-es pontban foglaltakkal
  7. A tanfolyamra vagy szaktanfolyamra való felvétel módja: személyesen…
  8. Az „AM” kategóriát kivéve orvosi alkalmassági véleményt kell kérni a házi orvostól (I.csop.) PÁV vizsgálat
  9. A tanfolyamra történő felvétel és vizsgára bocsátás feltételei:
- jelentkezési lap kitöltése - személyi igazolvány vagy AM kategóriában 14 éves korig elfogadható a diákigazolvány is - kategóriánkénti életkor betöltése vagy annál max. 6 hónapnál fiatalabb - orvosi igazolás az elméleti vizsgára jelentés feltétele („AM” kategóriánál nem kell) - a vizsgaigazolás kiadásához: sikeres forgalmi vizsga és a Közúti Elsősegély nyújtási igazolás szükséges, azt a vizsgaközpont az illetékes közlekedési igazgatási hatóság részére küldi meg (elektronikusan) - alapfokú iskolai végzettség hitelt érdemlő igazolása. kivéve AM kategória A rendelet szerint: A tanuló az alapfokú iskolai végzettségét legkésőbb az első vizsga napján igazolja a közlekedési hatóság részére. Ameddig a tanuló az alapfokú iskolai végzettséget nem igazolta, vizsgára nem bocsájtható, részére vizsgaigazolás nem állítható ki. Magyarországon tartózkodó nem magyar állampolgárnak orvosi alkalmasságit kell csináltatnia, valamint az alapfokú iskolai végzettségét igazoló eredeti bizonyítványt, oklevelet, a Közlekedési Felügyelőség vizsga ügyintézőjénél be kell, hogy mutassa, amennyiben szükséges akkor az Országos Fordító és Fordítás hitelesítő iroda által hitelesített fordítást mellékelni kell. A Felügyelőség megvizsgálja, hogy a bizonyítvány, oklevél szerepel-e a Mintatárba, egyezőség esetén a Közlekedési Felügyelőség engedélyezi az elméleti vizsgát. Ha német, angol vagy román anyanyelvű a jelentkező, akkor tesztvizsgát számítógépen tehet. Amennyiben más nyelven szeretne vizsgázni tolmács segítségével teheti meg. Az elméleti oktatáson, ha szükséges tolmács segítségét lehet kérni (tolmács költsége a tanulót terheli).
  1. A tanuló által igényelt tanfolyam vagy szaktanfolyam tantárgyai a képzőszerv által tartott óraszámok
„AM” kategória: elmélet: 16 óra elméleti órák időtartama: 45 perc Gyakorlat: rutin: 4 óra városi: 6 óra vizsga:1 óra gyakorlati órák időtartama:50 perc „A1, A2, A” kat: elmélet 22 óra elméleti órák időtartama 45 perc „A1, A2”: gyakorlat: rutin 6 óra, város: 8 óra, országút: 2 óra, vizsga 1 óra gyakorlati órák időtartama: 50 perc. „A1 (B)”: elmélet 3 óra, gyakorlat: rutin 1 óra, város 1 óra , vizsga 1 óra „A2” (A1 két éven belüli elm.v.18 év) elmélet: - gyakorlat: rutin: 4 óra, város: 6 óra. országút:2 óra, vizsga 1 óra „A2” (A1 két éven túli 18 év): elmélet: 3 óra gyakorlat: Rutin: 2óra, város: 4 óra. országút: 2 óra. vizsga 1 óra „A” gyakorlat: rutin: 10 óra, város: 11 óra országút: 5 óra vizsga: 1 óra gyakorlati órák időtartama: 50 percesek. „A” (A2, Ak két éven bel.elm.v.24év): elm:- gyakorlat: rutin 4 óra, város: 4 óra országút: 4 óra vizsga 1 óra „A” (A2, AK két éven túl 20év): elm: 3 óra gyakorlat: rutin: 2 óra, város: 4 óra országút: 2 óra vizsga 1 óra „A” (A1 két éven belüli elm.v. 24év): elm:- gyakorlat: rutin: 6 óra, város: 8 óra, országút: 2 ó vizsga:1 óra „A” (A1 két éven túl.24 év) elmélet:3 óra gyakorlat: rutin 4 óra, város: 4 óra, országút: 2 óra vizsga:1 óra
  1. Jármű használat:
A1 kategória: Honda CBF125M; Honda SH125A A2 kategória: Honda VTR 250; Honda CBF500SA A kategória: Honda CB600FA; Honda CBF600N AM kategória: Simson SB50 A tanuló saját járművet nem használhat
  1. Az elméleti oktatásról hiányzó, egy következő tanfolyamon köteles pótolni a hiányzást. A hallgató köteles a gyakorlati óráról való estleges hiányzást időben, de legkésőbb 24 órával a gyakorlat megkezdése előtt az oktató részére bejelenteni. A megfelelően előre bejelentett, hiányzás miatt mulasztott gyakorlati órát az iskola illetve a gyakorlati oktató köteles egy más időpontban térítésmentesen megtartani.
  2. A tandíjak a következők:
A tandíjakat befizetni lehet egy összegben és részletekben is a részletfizetés esetén a teljes összeget a gyakorlati vizsga előtt be kell fizetni. A tandíj tartalmazza az elméleti és a gyakorlati oktatás díját. Egyéb díjak:
  • Orvosi alkalmassági vizsgálat:
AM kategória kivételével (A1, A2, A,) orvosi alkalmassági szükséges melynek díja 7.200.-
  • Elméleti és gyakorlati hatósági vizsgadíjak
Vizsgadíjakat a 84/2009. (XII. 30.) KHEM rendelet melléklete tartalmazza
  • Számítógépes elméleti vizsga vizsgatárgyanként: 4600 Ft
  • Járműkezelési vizsga 3600 Ft (AM), 4700 Ft (A, A1, A2)
  • Forgalmi vizsga 11000 Ft
  • Elsősegélynyújtó tanfolyam díja (nem tanfolyam köteles):10000Ft vizsgadíj:8200Ft
  • Jogosítványt az okmányiroda állítja ki 4000 Ft
  1. A szaktárgyak hallgatására akkor nem kötelező ha jogszabály azt lehetővé teszi 24/2005.(IV.21.)GKM rend.
  2. A tanuló kérheti az áthelyezését másik képző intézményhez. A tandíj hiányos részét ki kell fizetnie a képzési szerződésben rögzítettek szerint.
  3. Az oktatás helyszíne: az elméleti és gyakorlati oktatás: a Safety-Hungary 1108 Budapest, Kozma u. 3/A alatti telephelyén ill. a tanfolyamok szervezési helyén
  4. Pótórák igénylése. A kötelező levezetett óraszám után ha a gyakorlati szakoktató szükségesnek találja pótórát lehet igényelni melynek összege: 5000 Ft
  5. Az engedélyező hatóság: ITM Közúti Gépjármű-közlekedési Hatósági Főosztály, 1138 Budapest, Váci út 188.
Felügyeleti szerv: KAV (Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont Nonprofit Kft.) 1082 Budapest, Vajdahunyad utca 45. tel: +36 1 510 0101
  1. A vizsgázó jogait és kötelezettségeit a Felnőttképzési szerződés, a Ptk, a 24/2005-ös GKM.r. tartalmazza.
  2. A vizsgadíjakat a tanuló köteles befizetni, vagy megbízással a Safety-Hungary fizeti be a tanuló részére a KAV pénztárába, vagy személyesen fizeti be a tanuló.
  3. A vezetői engedély vagy a szakképesítés kiadásával kapcsolatos jogszabályban meghatározott fontosabb előírások: sikeres gyakorlati vizsga után a KAV vizsgaigazolást állít ki. Ez alapján az Okmányiroda kiállítja a jogosítványt. Magyarországon tartózkodó nem magyar állampolgár a bejelentett lakcímet kell igazolja.

A tájékoztató letöltése .pdf formátumban

Jelentkezési lap

Kérlek, töltsd ki a lenti linken elérhető űrlapot, mentsd le pdf. formátumban és küld el a jogsi@safety-hungary.hu email címre. A levélbe kérünk, hogy írd meg a motoros előéletedet ha van, illetve amit még tudnunk szükséges rólad. Fontos lenne az adóazonosító számodat és a legmagasabb iskolai végzettségedet is megírni a levélben. Amennyiben egy másik iskolából jönnél át, képzési igazolást szükséges kérned az előző iskoládtól, de a jelentkezési lapot így is szükséges kitöltened és elküldened az adataid miatt. A tanfolyamokra való jelentkezéshez kérjük regisztrálj is be a honlapunkon.

Amint a részvételi díj megérkezik a számlánkra (legalább a rutin vizsgadíjig bezárólag)  akkor indítjuk az online kresz tanfolyamot.

Utalási adatok: N-Vogue Kft. 18203284-06034177-40010014

Közlemény: "jogsi" tanuló neve, jogosítvány kategória, email cím

https://ekapu.nkh.gov.hu/kgh/kepzoszerv/jellap/urlap

Egyéb dokumentumok

Vizsga útvonalak

A Safety-Hungary jóváhagyott motoros vizsgaútvonalai

„A1B” „A1” „A2” „A”

F/Bp/219

Kozma u. – Jászberényi út – Akadémia újtelep – Cinkotai út – Kozma u.

F/Bp/220

Kozma u. – Helikopter út – Petőfi u. – Pesti út – Kozma u.

F/Bp/221

Kozma u. – Jászberényi út  - Szent László tér – Sörgyár u. – Sibrik Miklós utca – Kozma u.

F/Bp/223

Kozma u. – Felsőcsatári út – Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér – Kozma u.

F/Bp/224

Kozma u. – Gyömrői út – Ráday Gedeon u. – Nefelejcs u. – Thököly u. – Kozma u.

                                                                                  „Am”

F/Bp/225

Kozma u. -  Mádai u. – Harmat u. – Kozma u.

F/Bp/226

Kozma u. – Álmos u. – Felsőcsatári út – Kozma u.

 

Safety-Hungary Motoros Iskola képzéssel kapcsolatos statisztikai adatai:

Átlagos Képzési Óraszám (ÁKO) Vizsga Sikerességi Mutató (VSM)
elmélet (%) gyakorlat (%)
2020.II. - - -
2020.III. - 93,33 65,22
2020.IV. 104,89 84,62 100
2021.I - 100 -
2021.II 138,78 94,44 72,5
2021.III.
2021.IV

Tanulóink véleménye

Párom gyerekkora óta szeretett volna motorozni, de édesanyja féltette, ezért inkább kerékpárt kapott a motor helyett. Nyilván Anyuka nem tudta a helyi srácok közösen osztoztak egy motoron, azzal vagánykodtak. Egy ideig azzal is elvolt, de minden évben felébredt benne a motorozás iránti vágy (ezt csillapítandó: baleseteket nézett online, akár halálosakat is)

De valahogy ez már idén nem vált be. Rácuppant a neten, hol lehet úgy motorozni, hogy totál a kezdetektől vezetnek be a rejtelmekbe. Valóban hosszas keresgélés után fedezte fel a Continental Safety-nél a lehetőséget: Bevezetés a motorozásba.

Mivel általában mindent együtt szeretünk kipróbálni, továbbá nekem bárminemű jogsi híján még rutinom sincs semmiféle járművezetésben, nyilván egyből igent mondtam a lehetőségre.

Így 2020 februárjában elmentünk egy hétvégi képzésre. Ott Szabó Ákos és Szikora Balázs fogadott bennünket az oktatóteremben.

Nem voltunk sokan. Hatan, azt hiszem. A kezdeti kivagy milyen motoros múltad van tudsz-e egyáltalán biciklizni kérdések után jött az elmélet. Mire kell figyelni. Védőeszközök fontossága. Melyik a motor eleje. Hogyan ülünk fel rá (vicces, de láttam már azóta full bénán felszállót, és mindig áldom az eget az ilyen kis trükkökért)

És aztán eljött a várva várt pillanat. Kimentünk a motorokhoz. Ahogy mondtam: nulla tapasztalatom van. Bringában jó vagyok, de a motor már csak a súlya végett sem ugyanaz. És ezt sikerült is saját bőrön tapasztalni. Nem egy, nem kettő, jó pár imbolygás, dőlés, és bizony esés is volt az első órában. És ezt csak én produkáltam. Őszintén szólva, nem nagyon tudtam a többiekre fókuszálni. Annyira jó érzés volt egy ilyen gép mellett állni és kitapasztalni minden kis rezdülést (leginkább a sajátjaim).

A tologatás után eljött az idő, hogy beindítsuk, éppen csak guruljunk előre pár métert, és álljunk meg. Természetesen ezek előtt mindig kaptunk vizuális bemutatót, továbbá élőszavas ismétlést, mi után mi következik (azaz: mikor mit csinálj a kezeddel és lábaddal, mit mikor nyomsz, húzol stb.) Erre a pillanatra már volt lemorzsolódás. Vagy önszántukból, vagy külső segítséggel távoztak is csoportunkból - lelkileg nem voltak felkészülve a folyamatra.

Visszakanyarodva az első pár méterre egyedül a motoron. Hát, igen. Sajnos sikerült annyira bepánikolnom az ismeretlentől, hogy sikerült a rézsűre felmászni a naked bike-kal. Hárman szedték le a srácok (Köszi Attinak is)

Én itt komolyan azt hittem, kirúgnak, plusz még fizethetek is többhavi fizura valót, hogy megtérítsem a kárt. De nem. Amint elmúlt a röhögésroham (főleg nálam, mert nem hittem el, hogy ez lehetséges), megnyugtattak, kaptam egy másik motort és folytathattam a képzést. Nyilván remegtem újra felülni, de nem a félelemtől, hanem a várakozástól és vágyakozástól, hogy én uraljam a gépet, ne az engem.

Nem mondom, hogy ezek után minden varázsütésre megváltozott, mert nem, viszont lassan (nagyon lassan, baromira lassan) lépésről lépésre egyre jobb lett. (vagyis belülről ezt éreztem, majd Ákos rámcáfol 🙂 )

Finom ebéd szakította meg az első nap felénél a programot. Nagyon köszönjük az étket, Isteni volt.

Ezek után teli hassal vissza a motorra. (igazából nem is tudom már visszaidézni minden egyes pillanatát, mert annyi minden volt az új és érdekes és izgalmas)

Az tuti, hogy a nap végén nagyon fáradtan indultunk haza. Zsibogtak a végtagjaink. Az alkarunk görcsben, mert hiába mondták az instruktorok, hogy lazán tartsd magad, nyilván a kormányba kapaszkodtunk... Ez is a gyakorlattal és rutinnal alakul ki. Pedig mennyivel könnyebb lett volna már az elején hallgatni az okosabbakra 🙂

Alig vártuk, hogy eljöjjön a második nap, amikorra már "tapasztalt" motorosként közelíthettük meg a járgányainkat. Ja, nem. Csak szuperzöldfülűként. De másképp éltük meg 🙂

Egyre újabb és újabb, több és több információ érkezett. Gyakoroltunk. Az első kilométert is átléptük (nem röhögni, ez akkor egy mérföldkő volt és óriási büszkeség) Csak úgy rohant az idő. Újabb ebéd. (megint csak nagyon finom volt). Szinte elszomorodtunk, mikor újra visszatértünk az oktatóterembe a lezáró beszélgetésre. Ennyi volt? Ez nem maradhat ennyiben. Annyira elkapott a gépszíj, hogy hazafelé elkezdtünk motoros iskolát keresni (akkor még a Continentalnál csak őszre volt tervezve a sulikezdés)

Márciusban be is iratkoztunk. És megérkezett a Covid-19 miatti lezárás, bezárás, elméleti vizsgára való jelentkezés lehetetlensége. Itt kicsit megreccsentünk. Ez nem történhet meg! Meg akarjuk csinálni!

Amint nyílt lehetőség, azonnal kértünk időpontot. ÉÉÉÉÉS: az öröm az ürömben, hogy ezalatt az idő alatt sikeresen beindult a Safety-Hungary-s suli is, úgyhogy már át is jelentkeztünk. Nemcsak az ígéret szép szó miatt, hanem mert pontosan tudtuk: itt meg fogunk tanulni motorozni. Nekünk nem a papír, hanem a tudás volt a lényeg. Tisztában voltunk vele (főleg az én varázslataimmal), hogy nem lesz ez meg gyorsan, nem a legolcsóbb helyre jöttünk, de a tudásért hajlandóak voltunk áldozni, mind idő, mind anyagiak oltárán. Így visszagondolva sem döntenénk másképp.

Szóval én A2, Balázs A korlátlanra jelentkezett. Megismerkedtünk Pétervári Matyival (vezető oktató) és Tamással (jogsiért felelős mágus) is, szóval újabb két remek emberrel bővült a tudatunk.

Azt gondolom, magát a jogsiszerzést már nem fejtem ki az amúgy sem rövid beszámolómban ilyen részletességgel. (gondolom, ennél a pontnál már legalább felére csökkent az olvasók száma)

Matyi mérhetetlen és végtelen türelme következtében egyre kevesebb lefulladást produkáltam. Már szinte ritkaságszámba ment az eséseim száma. A bizonytalanság is halványult. Viszont a fantasztikus érzés, hogy haladok, az csak erősödött (jólvan, azért a rutinvizsga felkészülés alatti hármas pályán gyorsíts fel 45-50-re most is para, ha visszagondolok). Nyilván, az elején a kulcsfontosságú, hogy elindulni és megállni helyesen kell. Csak a fránya kuplungon azt a pontot érezni, na, az nem jött össze egy huzamosabb ideig. Roppantul élveztük a szlalomot, a csúsztatott szlalomot.

A jogsi-képzés része az Alap I, kétnapos tanfolyam, ahol már a finomságok is előjönnek (és megint nem csak az ebédre gondolok, az mindig jó). Egyre szűkebb ívben kanyarodás, testsúlyáthelyezés. Pallógyakorlat. Rácsos gyakorlat. Megállás és elindulás lejtőn (ez később jól jött a mélygarázsnál, legalább nem gurultam vissza) Csupa izgalmas feladat, jó hangulat, különböző tudású és szintű emberek. Ez is fantasztikus élmény volt. Nagyon jónak tartom, hogy a képzés része, mert ezen feladatokat egyébként csak forgalomban, akár saját káron tanulhatnánk meg. Így mégiscsak biztonságosabb volt.

Aztán tovább léptünk a rutinpálya feladatokra. Merthogy a tanulási folyamat nyilván vizsgával zárul, amit pedig a hatóság határoz meg. Itt jöttek képbe a mumusok: Indexelj, fejed fordul, gyorsíts, lassíts, válts fel... No, itt elgondolkodtam, biztos akarom? A válasz mindig az volt, hogy IGEN. Szóval, le kell rázni a bénaságom, és koncentrálni kell. De azt sem görcsösen. Próbáltam élvezni minden percét (nem mindig volt őszinte a mosoly) Biztosan gondolom, hogy versenyben vagyok a dobogós helyért a kivette a legtöbb órát rutinvizsgafelkészítőre címért. De ahogy említettem korábban is, egy percét sem bánom. Szerencsés vagyok, mert volt esős alkalom, volt sötét, nagyon meleg, hűvösebb... És egy augusztus eleji időpontra megkaptuk az időpontot rutinvizsgára. Előtte már több napig nem aludtam, annyira izgatott voltam. Az elméletre még jegyzeteket is készítettem. Mindenféle videot néztünk, hogyan, mit kell válaszolni, ha ez vagy az a kérdés merül fel.

Remegve vártuk az időpontot. (titkon reménykedtünk, hogy essen - de legalább szitáljon - mert akkor nem kell annyira felgyorsítani).

Akkor még Érden vizsgáztunk. Igazi kora őszi időpont volt. És szitált az eső. Nagyon kedves vizsgabiztosunk volt. Minden feltétel adott is volt, hogy sikerrel zárjuk a napot. Félig meg is történt. Merthogy annyira begörcsöltem magam, hogy alig bírtam megnyikkanni (tudom, hihetetlen azok számára, akik ismernek), és ezen annyira felhúztam magam, hogy rengeteg hibát vétettem, még a pályáról is lejöttem. Nyilván megérdemelt bukás. Ezzel csak az volt a bajom és tört el a mécses, hogy  a sikertelenségem beárnyékolta Párom hibapont nélküli sikeres teljesítését. Nem tudta megélni a pillanatot. Pedig támogattam benne. De tudat alatt is ráragasztottam a kudarcom. Ez nem maradhat ennyiben. Alig vártam az új időpontot. Még többet gyakoroltam. Nem is értem, hogyan hibázhattam. Hiszen szinte csukott szemmel ismertem a pályát, a feladatokat. A stressz egy szemét kis manó odabent... Szerintem, nincs olyan instruktor, aki nem szenvedett volna velem a rutin gyakorlón - innen is bocsi és nagyon köszi Srácok! Mindenkitől rengeteget tanultam.

Az új időpont is eljött. Csodák csodájára - csak, hogy feleslegesen ne szaporítsam a szót  - sikerrel teljesítettem, meglett a rutin.

Azt gondoltuk, a nehezén túl vagyunk. Mindaddig, míg a következő Kozma utcai látogatásunkkor azt nem halljuk Matyitól, hogy akkor ott azon mellényeket tessék felvenni, itt a rádió, és irány a forgalom. Nyilván tudtuk, hogy eljön ez az időpont, és ezért csináltuk az egészet, ettől függetlenül a merev görcs állt belénk. Komolyan? és ha elesek? Meghalunk, mind meghalunk - kb ez lehetett ránk írva.

És megvolt az első kigördülés a kapun! Óriási izgatottság, a félelem is inkább csak az ismeretlen terep és feladat miatt volt. Végig görcsben haladtunk. Félidőben meg is álltunk egy kicsit egy parkolóban, hogy értékeljük az addigiakat. És itt érzem megint azt, hogy nagyon jól döntöttem, hogy én A2, Balázs A jogsira jelentkezett, mert tudtunk együtt menni a forgalomban. És ezt is együtt éltük át. Fantasztikus élmény volt. Mikor visszaértünk a Kozmába, csak ültünk még fél órán keresztül legalább és ömlengtünk, hogy mennyire jó volt és mikor jöhetünk újra. Közben folyt a rutinpályás gyakorlás, ott is voltak már ismerős arcok.

Próbáltam nyugtatni őket, hogy a rutinpálya semmi, még bukás után is így gondoltam. Az a baj, pont, mint az érettséginél. Aki előtte áll, annak élete legnagyobb kihívása. Aki már túlvan rajta, csak nevet az aggodalmaskodó arcok látványán , hogy ugyan már, sima liba. Még ezek tudatában is csak azt mondtam, hogy ne a rutintól "féljenek", hanem, ha ki kell menni az utcára. Mert ott már mindenhonnan jöhetnek és mindenféle járművel.

Szóval, a tőlem  már megszokott stratégiával, kb. 3x annyi forgalmi óra után, Matyi a beleőszülés után a haját is kezdte eldobni (ne haragudj Matyi). Mivel nem volt forgalmi látásom, belementem olyan helyzetekbe, amik járhattak  volna komoly következményekkel is. Szerencsére (Isten és Matyi közbenjárásával), nem történt semmi gond. Az éles és vészes helyzeteket a motoron másképp érzékeltem, mint ő a kocsiban. (pl. záróvonalon elém vágó terepjárósra nem voltam felkészülve) Néha még mindig sikerült lefulladni, mert annyira gyorsan akartam volna indulni, hogy nem sikerült. De a forgalmi órák nagyon jók voltak! Ha lehetett fokozni az élményt, akkor itt mind megtörtént.

És eljött a vizsga időpontja. Nem is ömlengek. Megbuktam. (micsoda meglepetés, igaz?) És megint csak saját magam miatt. Figyelmetlenség. Minden idegszálam teljesíteni akart, ezért a zsigertevékenység nem működött. De nem éltem meg kudarcként. Csak megint azt, hogy utánam indult közvetlen Balázs vizsgázni és szegény azzal a tudattal ment, hogy nekem nem sikerült. Na, bumm, még egy csomag a vállára. Bíztam benne, hogy ki tudja ezt kapcsolni. És be is jött. Csont nélkül bezsákolta. Szeptember elején megszerezte a jogosítványát! Annyira büszke voltam rá! Ő megint csak azt mondta, majd örülünk, ha mindketten teljesítettünk. Ezen jól felszívtam magam. Minden egyes gyakorlási lehetőséget kihasználtam (kivéve, mikor a migréntől megmoccanni sem tudtam ). A következő vizsgaidőpont egy hónappal később, október 12-én volt. A korábbi alkalomhoz képest, itt nem egyedül, hanem párban motoroztunk. A gyakorlásokon ezt megszoktam, vizsgán viszont még nem volt ilyenem. Szakadó eső. Hideg. Na, gondoltam, ez lesz az én napom. Mert, ha minden körülmény adott, az túl könnyű, úgy nem sikerül. Ha bármi belezavar, akkor sima ügy.

És valahogy így is lett. Mosolyogva indultunk, úgy is értünk vissza. Végig nagyon jó élmény volt. (fogvacogva szállítunk le a mociról a végén, annyira hideg volt, de az élmény és adrenalin csak hajtott)

Itt maximális őszinteség és boldogság az arcon, a sikeres M betűs vizsgalap!!! Sikerült.

Azok, akik idáig eljutottak és végig bírták olvasni, köszönöm.

Akik még nagyon gondolkodnak, hogy jaj, szeretnék motorozni, de nem nekem való azt üzenem: hogy erről megbizonyosodj, már három helyen az országban kipróbálhatod a Bevezetés a motorozásba kurzust, vágj bele. Próbáld ki. Derüljön ki, ne mások mondják meg, tapasztald meg magad, hogy neked való-e. És, ha elkap a gépszíj, csináld, vidd végig.

Ezúton is szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek, akivel a képzés, vizsgafolyamat alatt kapcsolatba kerültünk: instruktorainknak (Matyinak, Bazsinak, Attinak és Ákosnak), Tamásnak, társainknak, éttermi dolgozóknak, gokart pályán dolgozóknak, háttértámogatóknak, Recis hölgyeknek a türelemért, segítségért, folytonos mosollyal biztatásért, segítségért, támogatásért és úgy mindenért. Nagyon-nagy élmény volt minden ott eltöltött perc. (ha valakit kihagytam, elnézést érte, nem szándékosan tettem)

Pedig az egész úgy kezdődött, hogy jó, elkísérem Balázst, ez az ő álma. Egy álomból kettő, majd újra egy közös lett.

Biztos, hogy tavasszal újra jövünk, már jogsisként a szezon megkezdése előtt egy felfrissítő motorozásra,  a tereptréning sem maradhat ki.

Széles utat, gumifákat mindenkinek! Vigyázzatok egymásra. És még nagyon-nagyon sok tanulót kívánunk!

Hatalmas élmény volt minden egyes ott töltött perc, és nagyon remélem, hogy másfél év múlva ugyanott, ugyanabban a jó hangulatban vissza tudok menni egy A2-ért!

Úgy gondolom, hogy a tréningek alatt sikerült megtanulnom magabiztosan kezelni a motort, és boldog vagyok, hogy nem csak egy ,,plasztikkártyáért" mentem oda.

Összehasonlítva a bevezető és az alap1 tanfolyamot, rájöttem arra, hogy megtanultam nem kidobni a kuplungot, és nem rámarkolni kanyarodás közben az első fékre, mert az fájni fog. (Köszi Balázs és Attila) A kis kanyarodás, és a nyolcas, amit az első rutingyakorlásoknál szinte elképzelhetetlennek tartottam, hogy valaha is menni fog, azt a rutinvizsgára sikerült elsajátítanom. (Úgyhogy örülök, hogy az első vizsgán a lassú folyosót romboltam le, mert ha a kanyart rontom el, akkor lettem volna csak igazán levert :D) Elégedetten tűnődők vissza az első pár forgalomra mert sok-sok segítséggel sikerült kijavítanom a legszembetűnőbb hibáimat, és tudtam belőlük tanulni, így sikeresen tettem le a forgalmivizsgát. Most itt arra gondolok, amikor párszor majdnem meghaltam, veszélyhelyzetbe hoztam a forgalom résztvevőit, vagy túl lassan tötyögtem. (Bocsi Matyi )

Imádtam, hogy suliidőben is ott lógtam, és volt egy kifogásom (meg egy igazolásom, köszi Tamás), hogy éppen miért a motoron és nem a padban ülök.

Tényleg nagyon megkedveltem a Kozma utcai kis bázisotokat, ezért is tervezek oda még visszamenni. Kedvet kaptam a terepezéshez, és a tandemhez is, sőt a maradék két jogsit mindenképpen nálatok szeretném megcsinálni..

Most, hogy összegeztem a bénázásaimat, csak szeretném nektek őszintén megköszönni ezt a fél évet. Minden alkalommal amikor nálatok jártam, reggel vigyorogva keltem, este meg jóleső fáradtsággal, és annál is nagyobb mosollyal ért véget a napom.

"Interneten találtam rá a Safety-Hungary-re, amiről azt olvastam, hogy Magyarország egyik legjobb motoros iskolája. Nem okozott csalódást. Elsők közt voltam, akik jogosítvány szereztek náluk, s csak pozitív tapasztalatokról tudok beszámolni.

Az iskola szuperül felszerelt minden szükséges motoros kellékkel, a gyakorlásra használt motorok mindig tökéletes állapotban voltak, s az oktatók nagyon tapasztaltak, figyelnek a tanulók igényeire, s az alapismereteken kívül nagyon fontos vezetéstechnikát is oktatnak. Élmény volt velük tanulni, s csak ajánlani tudom leendő és tapasztalt motorosoknak egyaránt."

Továbbá szeretném megköszönni még egyszer az elmúlt 3 hónapot, az odafigyelést, a figyelmes oktatást és sok segítséget Neked, Matyinak és az iskola összes oktatójának és dolgozójának!

Tényleg szuper élmény volt Veletek tanulni, s tervezem, hogy még megyek Hozzátok vezetéstechnikai tréningre.

Évek óta próbáltam megtanulni motorozni, de mindig valami közbejött. Egyszer a suliban nem volt elég motor, egyszer bokaszalag szakadásom lett, és kifutottam az időből, de volt, hogy lebeszélni akart egy oktató a nagy 'A' motorról, mondván, ez nem nőknek való.

A saját motoromat évek óta csak utasként ismertem, de 2019. szeptemberben a KRESZ után megint lett két évem, hogy sikeresen letegyem a jogsit. A vírus persze ezen lassított, de idén végül a Facebookon láttam, hogy a Safety-Hungary-ben van rutin gyakorló óra, és oda gondoltam, megyek akkor, az  nekem csak használhat!

És milyen jól tettem! Végre egy hely, ahol egészen az alapoktól megmutattak mindent a motorozásról! Ja, hogy például tartani kell térddel! Vagy hogy amerre nézek, arra megy a motor! Mondhatjuk, banális, de az elmúlt években 4 suli után mégis meglepő, miért nem mindenhol tanítják meg a delikvenseket motorozni?!

A Safety-Hungary csapata azon felül, hogy ezek szerint szuper oktatók egy szuper összerakott képzési programmal, nagyon segítőkészek és kedvesek is! Mindig nagyon jó a hangulat, miközben megy a szigorú oktatás és gyakorlás is.

A program egymásra épülő moduljai pedig folyamatosan szolgálnak gyakorlási lehetőséggel és sikerélménnyel is, amiből a megszerzett tapasztalatot az úton aztán aktívan lehet használni.

Csak ajánlani tudom őket mindenkinek, aki szeretne megtanulni motorozni!